JAR of LIES;
ABOUT ENTRY LINKS STUFF
Tips : Fit To Feet
20131215 • Sunday, December 15, 2013 • 0 comments


Elakkan beli kasut yang cantik luarannya je tapi tak selesa bila pakai. Takkan la korang nak patah balik pegi kedai kasut semata mata nak tukar saiz sebab tak selesa ? Buang masa je. So, ni antara tips masa beli kasut supaya nanti tak buang masa.


  • Pegi kedai kasut sebelah petang sebab time tu kaki kita "kembang" sikit.
  • Ukur saiz kaki betul-betul, jangan main agak je. Untuk pengatahuan korang, saiz kaki belah kanan lagi besar dari sebelah kiri.
  • Lagi baik pilih saiz kasut yang sedikit besar dari pilih kasut yang muat-muat je saiz kaki. Nanti boleh la pakai lama sikit.
  • Tengok jenis fabrik kasut & pembuatannya. Material yang baik akan bagi sokongan kat kaki dan ada pengudaraan yang baik.
  • Elak untuk beli kasut tiruan atau dibuat dari plastik sebab boleh memudaratkan kaki.
  • Cuba pakai kasut sambil jalan masa nak beli.
  • Jangan lupa pakai stoking sebab berkemungkinan korang akan pakai stoking  untuk kasut tu
  • Periksa tapak kasut supaya tak mengeluarkan bunyi yang kuat & licin masa berjalan.
  • Ambik kira keselesaaan ibu jari. Kalau ibu jari kurang selesa, berkemungkinan korang akan mengalami sakit kuku cengkam.
  • Elak beli kasut sebab nak tiru macam kawan, sebaliknya tengok dulu diri kita. Kalau ada sakit tulang belakang jangan beli  kasut macam stileto.



PASTFUTURE
MY WORDS;

introduction seems so hard but HAI , i am the head of Slytherin. you may behave because well...you know..i am you-know-who

GIVE ME YOUR WORDS;



LE' FOLLOWERS;


BLOG ARCHIVE;

  • Giveaway Cutie Bloggies by AfrinaTarmizi aka Missr...
  • Ketandusan
  • Cinta Dramatik Melawan Graviti II
  • Saya Panda Shumell
  • Lifeless
  • unspoken tears
  • another unknown
  • Time by Time
  • Tutorial : Comment Box {blogskin}
  • Another Months