JAR of LIES;
ABOUT ENTRY LINKS STUFF
Dari Hati Terus ke Tong Sampah
20150320 • Friday, March 20, 2015 • 0 comments




jeng jeng jeng
cuba teka apa dia.
DOUBLE UPDATE YAY! *tak peduli apa orang kata*
sebab aku rindu nak meroyan sorang² ;__; dan sebab takde siapa siapa nak dengar aku luah perasaan kudus aku ni uhuk uhuk /duduk kat penjuru bilik/


Mungkin sebab aku ni bosan kot?
Jadi takde orang nak sembang dengan aku huwaaa, macam betul tapi susah nak terima kenyataan ni. *nangis*


heol mungkin tu salah satu daripada 50 sebab yang lain. Atau mungkin seorang Adah ini susah untuk bercakap mengenai hati dan perasaan secara berdepan atau bahasa melayu kunonya face to face (eyes to eyes pun boleh gitew)

Jadi kalau tau diri sendiri macam tu jangan la komplen kat orang cakap "ala, diorang mana faham aku. Asyik aku je nak faham diorang"
Orang macam ni berlambak kat social media tak habis² cakap betapa tergurisnya hati mereka.

Aku tak cakap salah pun. Cuma ye lah, cuba tukar mindset kita tu jadi positif sikit.
Mungkin tujuan kita hidup ni nak ceriakan hari-hari manusia sejagat ke? Mana la tau kan. Jadi bergembiralah dengan hidup anda.

Tapi selalunya bila seseorang tu dah terguris hatinya walau sekali, mereka dengan sendirinya akan membina satu dinding dengan orang lain.
*acah-acah pakar motivasi*

Weh tapi betul kot. Contohnya macam aku /uhuk uhuk/
Aku ni senang sangat terasa hati dengan orang lagi-lagi dengan kawan. Sebab bagi aku kawan aku tu macam separuh dari aku. Kawan hilang, separuh aku hilang. Masih boleh berdiri sendiri tapi macam kau berdiri dengan sebelah kaki. Orang tolak sikit kau dah jatuh.


Bila aku terasa hati paling kurang pun aku akan senyap je. Tapi kalau aku marah, aku takkan marah lebih dari 3 hari. Aku pun tak tau kenapa. Kadang² aku menyampah jugak, apesal la aku tak boleh marah orang lama-lama. Walaupun hati dah sejuk, secara tak sedar kita akan bina satu dinding transparent antara kita dengan manusia sejagat. Kita berlagak macam biasa tapi kita tau dinding tu ada.

Bila sampai satu tahap yang tak boleh ditampung oleh batu bata murah kita boleh jugak meletup dan lepas tu bina lagi dinding guna batu bata yang mahal. Jadi jangan pelik kenapa sesetengah orang tu jadi anti-social padahal dulu dia okay je.

Papehal pun ni pendapat aku je. Korang tak payah la nak angkat sepanduk baling tomato dengan gumpalan surat khabar kat aku sebab apa yang kita fikir tak sama. Sebab otak kita lebih besar dari otak burung unta /suka hati aku je/
Tapi ada jugak manusia otak dia lagi kecik dari mata dia sendiri *kuat perli*


PASTFUTURE
MY WORDS;

introduction seems so hard but HAI , i am the head of Slytherin. you may behave because well...you know..i am you-know-who

FIND ME HERE;

: @edmalice
:edmalice
: adahkacak@gmail.com

GIVE ME YOUR WORDS;




LE' FOLLOWERS;


BLOG ARCHIVE;

  • perang suam-suam kuku
  • a new life?
  • seksa belum habis
  • obsesiv maha kompulsiv
  • di
  • Finally !
  • Hohoholidayyyy
  • Saya Warga Malaysia Yang Bebas
  • Orang Zaman Sekarang
  • Ke-poyo-an